Oszd meg!


A Magyar Panda nevű kaposvári szervezet szúrta ki, hogy a Hundub nevű, homályos hátterű magyar közösségi portálon az Index és a Telex hírportálok szó szerint ugyanazt a bejegyzést tették közzé.

A Millenna újságírója végignézte az Index és a Telex Facebook posztjait az elmúlt 5 napból, de nem találtunk hasonló témájú bejegyzést. A hírportálok weboldalán ugyancsak nem találtunk cikket, ami ezzel foglalkozik.

Megkérdeztük az Indexet és a Telexet is, hogy tettek-e közzé bejegyzést Hundub-on. Cikkünket a válaszukkal azok megérkezése után frissítjük.

Frissítés: A Telex cáfol. Azt írják: „A Telex.hu-nak nincs a Hundubon hivatalos, általunk üzemeltetett oldala. A Facebookon és Instagramon talál meg minket.”

Minden jel arra mutat, hogy bár a Hundub munkatársai hivatalosnak ismerik el a Hundub „Index” és „Telex” című oldalakat (legalábbis az oldalcím melletti zöld pipák erre engednek következtetni), azokat valójában nem a két híroldal munkatársai működtetik, hanem tőlük különböző személy, amely ráadásul mindkét híroldal esetén valószínűleg egyazon illető. Úgy látszik, a Hundub üzemeltetői a cenzúra ellen hadakozva amolyan fordított cenzúrát alkalmaznak: nem eltüntetnek valamit, amit az illető mondott, hanem megjelentetnek valamit, amit az illető nem mondott.

A Magyar Panda által készített screenshot a Hundub közösségi oldalról